Helsinki - Turku

20 juli 2014 - Helsinki, Finland

De laatste avond in Helsinki hebben wij op gepaste wijze afgesloten met een leuke film en een poar drankjes. Het was een bijzonder gezellige en vooral melige avond. De volgende ochtend zonder kater uiteraard, want het Finse bier is hier geweldig genoeg katervrij. Wij stonden om 9 uur op om de spullen in te pakken en de kamer op te ruimen. Om 10 uur vertrokken wij richting Turku wat ongeveer een reis is van + - 2 uur. Maar wij namen uiteraard de toeristische route langs een prachtig meer en besloten uiteindelijk ook nog een stukje offroad te rijden om bij het meer te kunnen chillen. Achteraf was dit niet zo'n heel erg slim plan met zo'n lage auto als de Seat. Al snel hoorde we de bodem over de grond schrapen en toen we gingen kijken wat het was werden we aangevallen door ongelooflijk grote wesp-achtige beestjes en andere vliegen. Pim moest maar lopen met een poar tassen om de auto weer achteruit te kunnen rijden en onze weg te kunnen vervolgen. Na dit kleine incidentje kwamen we na ongeveer 4,5 uur aan in Turku. Hier hebben we nog even op het terras gezeten en dit keer puur om te schuilen voor de regen, want booy wat een stort bui hier. (Regen probleem, poar neem) Rond de klok van 18:00 stonden wij in de rij voor het inchecken van de boot. Twee uur wachten onder het genot van een poar films is niet zo zwaar kunnen wij jullie vertellen.