Tallinn - Helsinki

15 juli 2014 - Helsinki, Finland

Een bootreis van ongeveer twee uur met de Vikingline. Het was een normale veerboot te vergelijken met de veerboot naar Texel. Op de boot waren meerdere verdiepingen met slaaphutten, restaurants, muziek zalen en een tax free winkel. Mensen uit Finland deden hier massaal inkopen. Het was echt stukken goedkoper. Een vergelijking: een 24 pack bier van 0,33cl was op de boot €23,- in Helsinki betaal je hier €44,- voor. Eindelijk na 6 landgrenzen en 2250 Kilometer waren we in Helsinki aangekomen. We waren goed ontvangen door onze gastvrouw die ons het flatje liet zien. Een hele rustige buurt met genoeg parkeer plekken, twee bedden, een badkamer, wasmachine, keuken en een balkon. Na alle spullen uitgeladen te hebben gingen we nog even om 21:00 een rondje door de stad rijden. De zon stond gewoon nog hoog in de hemel en het was een schitterend gezicht. Mooie huizen, gebouwen, kerken, kathedralen en vooral heeeel veeeel vrouwen. De uitspraak:''de verhouding vrouwen en mannen in Finland is 70% - 30%'' nou die klopt hoor, check!

1. Nico Kropman:
    17 juli 2014
    Mooi flatje, en genoeg te zien dus. Hopelijk hebben jullie op de boot voldoende ingeslagen om de kosten te drukken. Veel plezier nog.
  2. Pieter Hoff:
    20 juli 2014
    Hee talenten! Ik krijg net pas door dat jullie een reisverslag bijhouden! Had natuurlijk hier en daar al wat opgevangen van jullie reis maar dit is echt leuk! Heel veel plezier nog de laatste dagen en geniet van alles wat jullie nog gaan doen! Take care, P.